HR PROFESSIONAL - Leadership in an Open World: New models to inspire Organizations and People

Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Training & Development

7th People Management Executive Seminar

Leadership in an Open World: New models to inspire Organizations and People

9 Δεκεμβρίου 2011 | 10:23 Γράφουν οι Τζένη  Αναγνωστοπούλου, Βάσω  Κωνσταντινίδου Topics: HR Events,Leadership,Συμβουλευτικές Εταιρείες Σχετικές Εταιρίες: ICAP,MICROSOFT ΕΛΛΑΣ

Με αιχμή του δόρατος την Ηγεσία, πραγματοποιήθηκε στις 20 Οκτωβρίου το 7th People Management Executive Seminar. Στην κατάμεστη αίθουσα του Athens Ledra Marriott Hotel, Έλληνες και ξένοι ομιλητές μοιράστηκαν γνώσεις, εμπειρίες, απόψεις και μάλιστα σε κάποια σημεία μετά... μουσικής!

«Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι να επαναπροσδιορίσουμε το τι σημαίνει ηγεσία στη σύγχρονη πραγματικότητα. Δεν έχει να κάνει πια με το να ελέγχεις τις πηγές ή να ελέγχεις τους ανθρώπους. Σχετίζεται με το να μπορείς να εμπνέεις και να δεσμεύεις τους ανθρώπους στην επίτευξη ενός στόχου» υποστήριξε ένθερμα η Charlene Li, CEO της Altimeter Group και keynote speaker στο συνέδριο. Η thought leader των social technologies εξήγησε ότι η ηγεσία, σε μεγάλο βαθμό, εξασκείται μέσα στις σχέσεις και καθώς οι κοινωνικές τεχνολογίες (social media, web, blogs, mobile) έχουν αλλάξει τη φύση των σχέσεων, η ηγεσία πρέπει να αλλάξει.

«Στη σύγχρονη πραγματικότητα δεν επαρκεί η νοοτροπία "διατάζω και ελέγχω"», τόνισε και συνέχισε: «οι επιτυχημένοι ηγέτες σε έναν "ανοικτό" κόσμο δεν είναι πάντοτε αυτοί που blogαρουν, "τιτιβίζουν", κάνουν tag σε φωτογραφίες και δραστηριοποιούνται σε έναν ψηφιακό κόσμο. Κάποιοι ενδεχομένως δεν θα ασπαστούν
"ολόψυχα" τις κοινωνικές τεχνολογίες. Αλλά και με αυτά τα δεδομένα μπορούν να είναι Open Leaders».
Η C. Li επισημαίνει την ολοένα αυξανόμενη κουλτούρα του να μοιράζονται τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι ηγέτες πληροφορίες.

«Σε μια εποχή που οι πελάτες και οι εργαζόμενοι επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που γνωρίζονται και τον τρόπο που διατηρούν την επικοινωνία τους, μέσα από τις social technologies, είναι καιρός οι επιχειρήσεις να σκεφτούν τα θεμέλια των επιχειρηματικών τους σχέσεων». Η ανοιχτή ηγεσία καλλιεργεί νέες σχέσεις. Και για να καταλάβει κάποιος και να διαχειριστεί το πώς αυτές οι νέες σχέσεις λειτουργούν, χρειάζονται νέοι κανόνες.

O Κώστας Λουκάς, Marketing and Operations Director στη Microsoft Ελλάς μίλησε για ένα νέο εργασιακό «κόσμο» και εξήγησε πώς στην εταιρεία τους αλλάζουν τον τρόπο και τις διαδικασίες εργασίας τους. Αφουγκραζόμενοι τα μηνύματα της αγοράς αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι αλλαγές περιλαμβάνουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, με τη δημιουργία άνετων χώρων αλλά και την τεχνολογική υποδομή που προάγει τη συνεργασία.

«Πίσω από την αλλαγή κρύβονται η ελευθερία και η υπευθυνότητα» επισήμανε ο Κ. Λουκάς και εξήγησε ότι οι εργαζόμενοι αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία για το πού και το πώς θα εργάζονται και γίνονται περισσότερο υπεύθυνοι για το έργο τους.

Για την «ηγεσία ως το δρόμο για τη συνεχή βελτίωση» μίλησε η Νατάσα Σπύρου, Group Human Resources Director της Fourlis Holding. Όπως υποστήριξε, το πλαίσιο των ικανοτήτων είναι η βάση για όλες τις λειτουργίες της ομάδας και λειτουργεί ως «σύνδεση» μεταξύ των ατομικών επιδόσεων και των αποτελεσμάτων της επιχείρησης ενώ ως πιο βασικές ικανότητες του leadership ανέφερε την έμπνευση και την κινητοποίηση των άλλων, την καθοδήγηση προς τα αποτελέσματα, την επικέντρωση στον πελάτη και την αυτό-ανάπτυξη. Άλλες σημαντικές ικανότητες αφορούν το σχεδιασμό και την οργάνωση, την έγκαιρη λήψη αποφάσεων, τη στρατηγική ευελιξία, τη δημιουργία αποτελεσματικών ομάδων, την ψυχραιμία κτλ.

«Στην εποχή των καταιγιστικών αλλαγών που ζούμε, προκύπτουν αδιάκοπα νέα δεδομένα που ζητούν νέες απαντήσεις. Φυσικό είναι αυτές οι δομικές αλλαγές που συμβαίνουν να επηρεάζουν και τον εργασιακό χώρο και κυρίως την ψυχολογία των εργαζόμενων. Η ψυχολογία των εργαζόμενων έχει αλλάξει ακόμα και όταν δουλεύουν σε εταιρείες και οργανισμούς που δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την κρίση» τόνισε η Στέλλα Σφακάκη, Talent & Training Director της Ogilvy Group.

Η Στ. Σφακάκη υποστήριξε ότι ένας νέος στόχος στην ατζέντα «υποχρεώσεων» του HR είναι το να αποτυπώσει πώς ακριβώς επηρεάζονται τα ταλέντα κάτω από αυτές τις συνθήκες. «Δίνω έμφαση στα ταλέντα γιατί παραδοσιακά είναι αυτά που στηρίζουν και την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών/προϊόντων και την ανάγκη μιας εταιρείας/οργανισμού να προχωράει μπροστά και να προσαρμόζεται επιτυχώς στις αλλαγές» εξήγησε.

Για την Οργανωσιακή Δέσμευση σε καιρούς κρίσης μίλησε ο Αλέξης Δούκας, CEO της Optimal Business Action. Η δέσμευση των εργαζομένων συνίσταται στο βαθμό στον οποίο ένα άτομο ταυτίζεται με τον οργανισμό και επιθυμεί να παραμείνει. Αυτή είναι που οδηγεί τους ανθρώπους στο να κάνουν το παραπάνω βήμα.

Όπως υποστήριξε, η δέσμευση δεν συνδέεται άμεσα με την εργασιακή ικανοποίηση και δεν αναφέρεται μόνο σε στόχους και αποτελέσματα αλλά σε πάθος, εμπιστοσύνη, σεβασμό και αξίες. Ανάμεσα στα οφέλη της δέσμευσης εργαζομένων είναι η αυξημένη παραγωγικότητα, η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, οι λιγότερες αποχωρήσεις, η επίτευξη στόχων που οδηγεί σε ευχαριστημένους πελάτες, άρα μεγαλύτερα κέρδη και καλύτερη ποιότητα, η διατήρηση και ανάπτυξη των ταλέντων, το άριστο εργασιακό κλίμα και η προσέλκυση ταλέντων.

«Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι να επαναπροσδιορίσουμε το τι σημαίνει ηγεσία στη σύγχρονη πραγματικότητα. Δεν έχει να κάνει πια με το να ελέγχεις τις πηγές ή να ελέγχεις τους ανθρώπους. Σχετίζεται με το να μπορείς να εμπνέεις και να δεσμεύεις τους ανθρώπους στην επίτευξη ενός στόχου» υποστήριξε ένθερμα η Charlene Li, CEO της Altimeter Group και keynote speaker στο συνέδριο. Η thought leader των social technologies εξήγησε ότι η ηγεσία, σε μεγάλο βαθμό, εξασκείται μέσα στις σχέσεις και καθώς οι κοινωνικές τεχνολογίες (social media, web, blogs, mobile) έχουν αλλάξει τη φύση των σχέσεων, η ηγεσία πρέπει να αλλάξει.

«Στη σύγχρονη πραγματικότητα δεν επαρκεί η νοοτροπία "διατάζω και ελέγχω"», τόνισε και συνέχισε: «οι επιτυχημένοι ηγέτες σε έναν "ανοικτό" κόσμο δεν είναι πάντοτε αυτοί που blogαρουν, "τιτιβίζουν", κάνουν tag σε φωτογραφίες και δραστηριοποιούνται σε έναν ψηφιακό κόσμο. Κάποιοι ενδεχομένως δεν θα ασπαστούν
"ολόψυχα" τις κοινωνικές τεχνολογίες. Αλλά και με αυτά τα δεδομένα μπορούν να είναι Open Leaders».
Η C. Li επισημαίνει την ολοένα αυξανόμενη κουλτούρα του να μοιράζονται τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι ηγέτες πληροφορίες.

«Σε μια εποχή που οι πελάτες και οι εργαζόμενοι επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που γνωρίζονται και τον τρόπο που διατηρούν την επικοινωνία τους, μέσα από τις social technologies, είναι καιρός οι επιχειρήσεις να σκεφτούν τα θεμέλια των επιχειρηματικών τους σχέσεων». Η ανοιχτή ηγεσία καλλιεργεί νέες σχέσεις. Και για να καταλάβει κάποιος και να διαχειριστεί το πώς αυτές οι νέες σχέσεις λειτουργούν, χρειάζονται νέοι κανόνες.

O Κώστας Λουκάς, Marketing and Operations Director στη Microsoft Ελλάς μίλησε για ένα νέο εργασιακό «κόσμο» και εξήγησε πώς στην εταιρεία τους αλλάζουν τον τρόπο και τις διαδικασίες εργασίας τους. Αφουγκραζόμενοι τα μηνύματα της αγοράς αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι αλλαγές περιλαμβάνουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, με τη δημιουργία άνετων χώρων αλλά και την τεχνολογική υποδομή που προάγει τη συνεργασία.

«Πίσω από την αλλαγή κρύβονται η ελευθερία και η υπευθυνότητα» επισήμανε ο Κ. Λουκάς και εξήγησε ότι οι εργαζόμενοι αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία για το πού και το πώς θα εργάζονται και γίνονται περισσότερο υπεύθυνοι για το έργο τους.

Για την «ηγεσία ως το δρόμο για τη συνεχή βελτίωση» μίλησε η Νατάσα Σπύρου, Group Human Resources Director της Fourlis Holding. Όπως υποστήριξε, το πλαίσιο των ικανοτήτων είναι η βάση για όλες τις λειτουργίες της ομάδας και λειτουργεί ως «σύνδεση» μεταξύ των ατομικών επιδόσεων και των αποτελεσμάτων της επιχείρησης ενώ ως πιο βασικές ικανότητες του leadership ανέφερε την έμπνευση και την κινητοποίηση των άλλων, την καθοδήγηση προς τα αποτελέσματα, την επικέντρωση στον πελάτη και την αυτό-ανάπτυξη. Άλλες σημαντικές ικανότητες αφορούν το σχεδιασμό και την οργάνωση, την έγκαιρη λήψη αποφάσεων, τη στρατηγική ευελιξία, τη δημιουργία αποτελεσματικών ομάδων, την ψυχραιμία κτλ.

«Στην εποχή των καταιγιστικών αλλαγών που ζούμε, προκύπτουν αδιάκοπα νέα δεδομένα που ζητούν νέες απαντήσεις. Φυσικό είναι αυτές οι δομικές αλλαγές που συμβαίνουν να επηρεάζουν και τον εργασιακό χώρο και κυρίως την ψυχολογία των εργαζόμενων. Η ψυχολογία των εργαζόμενων έχει αλλάξει ακόμα και όταν δουλεύουν σε εταιρείες και οργανισμούς που δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την κρίση» τόνισε η Στέλλα Σφακάκη, Talent & Training Director της Ogilvy Group.

Η Στ. Σφακάκη υποστήριξε ότι ένας νέος στόχος στην ατζέντα «υποχρεώσεων» του HR είναι το να αποτυπώσει πώς ακριβώς επηρεάζονται τα ταλέντα κάτω από αυτές τις συνθήκες. «Δίνω έμφαση στα ταλέντα γιατί παραδοσιακά είναι αυτά που στηρίζουν και την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών/προϊόντων και την ανάγκη μιας εταιρείας/οργανισμού να προχωράει μπροστά και να προσαρμόζεται επιτυχώς στις αλλαγές» εξήγησε.

Για την Οργανωσιακή Δέσμευση σε καιρούς κρίσης μίλησε ο Αλέξης Δούκας, CEO της Optimal Business Action. Η δέσμευση των εργαζομένων συνίσταται στο βαθμό στον οποίο ένα άτομο ταυτίζεται με τον οργανισμό και επιθυμεί να παραμείνει. Αυτή είναι που οδηγεί τους ανθρώπους στο να κάνουν το παραπάνω βήμα.

Όπως υποστήριξε, η δέσμευση δεν συνδέεται άμεσα με την εργασιακή ικανοποίηση και δεν αναφέρεται μόνο σε στόχους και αποτελέσματα αλλά σε πάθος, εμπιστοσύνη, σεβασμό και αξίες. Ανάμεσα στα οφέλη της δέσμευσης εργαζομένων είναι η αυξημένη παραγωγικότητα, η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, οι λιγότερες αποχωρήσεις, η επίτευξη στόχων που οδηγεί σε ευχαριστημένους πελάτες, άρα μεγαλύτερα κέρδη και καλύτερη ποιότητα, η διατήρηση και ανάπτυξη των ταλέντων, το άριστο εργασιακό κλίμα και η προσέλκυση ταλέντων.


Leadership for Talent
Ο Adrian Furnham, Καθηγητής Ψυχολογίας στο University College of London, στην παρουσίασή του με τίτλο «Fundamental Issues in Talent Management» επισήμανε ότι σήμερα γίνεται πολύς λόγος για τα ταλέντα με σημαντικότερα θέματα την προσέλκυση ταλέντων, τη διατήρηση των ταλαντούχων εργαζομένων, την ανάπτυξή τους και εσχάτως τη μετάβαση σε κάποια άλλη θέση εργασίας.

Το ταλέντο συνήθως ορίζεται ως η διάδραση τριών στοιχείων: 1) ανώτερες του μέσου όρου ικανότητες, 2) υψηλά επίπεδα δέσμευσης σε κάποιον σκοπό και 3) υψηλά επίπεδα δημιουργικότητας.

Ο A. Furnham εξήγησε ότι αυτές τις μέρες υπάρχει ένας «πόλεμος» των ταλέντων και ότι πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για να τον κερδίσουμε. Μάλιστα παρείχε στους συμμετέχοντες και κάποιες ερωτήσεις μέσω των οποίων μπορούν να εξετάσουν την ετοιμότητά τους για τη συγκεκριμένη μάχη. Από τις πιο καθοριστικές ήταν οι εξής: Είναι το ταλέντο μία από τις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες; Δαπανάτε 30% ή και περισσότερο από το χρόνο σας για να ενδυναμώσετε το talent pool του οργανισμού; Έχει ο οργανισμός μια κουλτούρα εποικοδομητικής ανάδρασης και coaching;

Ο καθηγητής ψυχολογίας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη νέα κουλτούρα που πρέπει να διέπει την επιχείρηση. Παλαιότερα το HR ήταν υπεύθυνο για τους ανθρώπους. Σήμερα όμως, όλοι οι managers, με πρωταγωνιστή τον CEO, θα πρέπει να φέρουν την ευθύνη της εμψύχωσης των ταλέντων. Οι εποχές που οι «παχυλοί» μισθοί και οι παροχές ήταν το νούμερο ένα ζητούμενο έχουν περάσει και σήμερα θα πρέπει να διαμορφώνεται η κουλτούρα της εταιρείας, οι θέσεις εργασίας και η στρατηγική ώστε να προσελκύει ταλαντούχους εργαζόμενους.

Σημαντική παράμετρος στη νέα πραγματικότητα είναι και η προσέγγιση της ανάπτυξης ως βασικό συστατικό ενός οργανισμού και σημαίνει να προκαλούνται οι εμπειρίες, να υπάρχουν πρακτικές coaching και mentoring και να καλύπτονται οι ανάγκες για ανάπτυξη όλων των ανθρώπων.

«Αναζητήστε τον Άνθρωπο!» («Cherchez l’ home») παρότρυνε τους συμμετέχοντες, ο Δρ Ιωάννης Καλογεράκης, CEO, της JMK Anthropocentric Corporate Training & Development Ltd, ο οποίος τόνισε ότι πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να εμψυχώνουμε, να ενδυναμώνουμε και να αναπτύσσουμε τους ανθρώπους μας και μετά «να παρακολουθούμε το θαύμα!».

Οι άνθρωποι ζητούν να αναπτυχθούν και κάθε εργαζόμενος είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει τον προϊστάμενό του αν τον μεταχειριστεί με σεβασμό, τον εμπνεύσει με το όραμά του, τον διδάξει και του μάθει νέα πράγματα, του λέει την αλήθεια και αν κάνει και ο ίδιος αυτά που του διδάσκει. Αυτά, όπως υποστήριξε ο Γ. Καλογεράκης, αποτελούν τα στοιχεία μίας σωστής ανθρώπινης σχέσης.

Όλοι έχουμε «ταλέντα», διαφορετικά ταλέντα, ανέφερε, και μόνο αν ανακαλύψουμε και αξιοποιήσουμε αυτό το ταλέντο θα προχωρήσουμε και θα μπορέσουμε να πάμε μπροστά. Σχετικά με την ηγεσία, υποστήριξε ότι ο μάνατζερ πρέπει να είναι ηγέτης και το αντίστροφο, μία συνθήκη που ο ίδιος ονομάζει «Leaderment».

Για την ηγεσία στους δύσκολους καιρούς και για τις νέες αρετές έμπνευσης και δέσμευσης μίλησε ο Καθηγητής Δημήτρης Μπουραντάς, Δ/ντής Executive MBA και M.Sc. in Human Resources Management στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ως ηγεσία ο Δ. Μπουραντάς εννοεί την ηγεσία του εαυτού μας, την ηγεσία της οργάνωσης και την ηγεσία στις σχέσεις με την κοινωνία και τοποθετεί την ηγεσία στο πλαίσιο των ταραγμένων καιρών που δημιουργούν δεδομένα όπως η κλιματική αλλαγή, η δημογραφική εξέλιξη, η κοινωνική αμφισβήτηση, οι οικονομικές κρίσεις και η δυναμική του καπιταλιστικού συστήματος.

Πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα σήμερα, είναι να υπάρχει από τη μία έντονη δράση και από την άλλη να είναι κανείς παρατηρητής του εαυτού του, είτε ως μάνατζερ, είτε ως επιχείρηση, είτε ως κοινωνία. Χρειάζεται και ορθολογισμός και διαίσθηση, και λογική και συναίσθημα ταυτόχρονα.

Μία πολύ σημαντική αρχή στην οποία εστίασε ο Δ. Μπουραντάς, είναι η φρόνηση, δηλαδή η επίτευξη των μέγιστων επιδόσεων με τις ελάχιστες δυνατές θυσίες, αλλά ταυτόχρονα με ηθικό και πολιτικό ορθολογισμό. Η ηγεσία χωρίς την αρετή της φρόνησης δεν μπορεί να υπάρξει. Τέλος, αναφέρθηκε στην έννοια «πολίτης».

Δεν μπορεί ο ηγέτης, σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα, να είναι εσωστρεφής και να μη λειτουργεί ως πολίτης, να ασχολείται με τη διαχείριση των κοινών. Και οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι πολίτες και να δημιουργούν αξία.

Για Business Process Outsourcing (BPO) έκανε λόγο ο Θεόδωρος Τόλλης, Executive Director of Employment Solutions της ICAP Group. Όπως υποστήριξε, οι απαιτήσεις για υπηρεσίες μέχρι το 2015 αφορούν μεταξύ άλλων, το customer management, το HR outsourcing και τις υπηρεσίες BPO για οικονομικά και supply management.

Η εταιρική ευελιξία αποτελεί πρωταρχική απαίτηση των επιχειρήσεων στο σημερινό περιβάλλον. Το outsourcing σε «non-core» επιχειρηματικές διαδικασίες όπως το HR, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επικεντρώνονται στους κεντρικούς τομείς που θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη και καινοτομία. Οι «end-to-end» λύσεις του HR outsourcing αφορούν την εξωτερική ανάθεση της παγκόσμιας πληροφοριακής υποδομής για το HR της εταιρείας μέσω των διοικητικών διαδικασιών και της μισθοδοσίας.

«Ποια είναι τα στοιχεία της συμπεριφοράς κάθε ανθρώπου, είτε σε ηγετική θέση σε εταιρικό περιβάλλον ή μη, είτε κατέχοντας μια απλή θέση, που μπορούν να εξαλείψουν στοιχεία αμφιβολίας, φόβου και ανασφάλειας και να τα αντικαταστήσουν με στοιχεία που οδηγούν στην καθημερινή ανάπτυξη και πρόοδο του ανθρώπου και άρα των δραστηριοτήτων του» αναρωτήθηκε η Πάμελα Καραβά, Founder & Owner του Career & Life Coaching Centre, «όταν οι πράξεις και τα λεγόμενα πολλών γύρω μας συνδράμουν στην οικειοποίηση μιας αναστάτωσης, αντί μιας στιβαρής και σταθερής αντίδρασης και αξιοκρατικής αντιμετώπισης;».

Η Π. Καραβά, έθεσε και άλλα ερωτήματα στην παρουσίασή της: «Όταν όλα τα βιβλία περί ηγεσίας και διαχείρισης ανθρώπων τονίζουν ότι το χαμόγελο του ηγέτη (σε όλα τα περιβάλλοντα, π.χ. οικογένεια, εταιρεία, σχολείο, κλπ.) είναι μεταδοτικό, μήπως ήρθε η ώρα να "προπονηθούμε" για να θυμηθούμε αξίες και αρχές ώστε να είμαστε αληθινοί άνθρωποι, ο εαυτός μας, για να είμαστε και αποτελεσματικοί ηγέτες;».

Music and more
«Υπάρχουν αρκετές ακαδημαϊκές συγκρίσεις της μουσικής με τις επιχειρήσεις αν και η σύγκριση έχει και τα όριά της» εξήγησε ο Peter Cook, ο επονομαζόμενος και «The Rock’n’Roll Business Guru». Ο Managing Director της Human Dynamics και της Ακαδημίας του Ροκ εξήγησε ότι στους ανθρώπους αρέσει η μουσική που έχουν ακούσει ξανά και ξανά και οι περισσότεροι μουσικοί έχουν την τάση να παράγουν το ίδιο είδος-τύπο μουσικής ξανά και ξανά.

«Δεν μας αρέσουν οι ακραίες, ριζοσπαστικές εκπλήξεις και οι περισσότεροι μουσικοί είμαστε "πλάσματα" της συνήθειας. Αυτό ισχύει και στις επιχειρήσεις. Στις επιχειρήσεις οι άνθρωποι-οι πελάτες είναι συντονισμένοι στο να αγοράζουν πράγματα που έχουν συνηθίσει να αγοράζουν. Για αυτό αρκετά καινοτόμα προϊόντα δεν έχουν επιτυχημένη ανταπόκριση», υποστήριξε, και συνέχισε εξηγώντας ότι όλες οι μουσικές συνθέσεις εξισορροπούν τις συνθέσεις, τον αυτοσχεδιασμό και την επιθυμία του κοινού. Έτσι και οι επιχειρήσεις πρέπει να εξισορροπούν την ανάγκη για δομή, δημιουργικότητα και τις επιθυμίες και ανάγκες των πελατών. Κάποιες εταιρείες αυτοσχεδιάζουν περισσότερο από άλλες.

Προκειμένου να ενισχύσει με επιχειρήματα τα λεγόμενά του απηύθυνε «ανοιχτή» πρόσκληση στους συμμετέχοντες του συνεδρίου και ζήτησε εθελοντές για να αναλάβουν να παίξουν κιθάρα, ντραμς αλλά και να τραγουδήσουν.

Η κατάμεστη αίθουσα απόλαυσε τους τρεις θαρραλέους εθελοντές που απέδειξαν ότι οι εκδηλώσεις του HR μπορούν να είναι διαδραστικές, πρωτότυπες, διασκεδαστικές αλλά και γεμάτες σημαντικά μαθήματα ακόμα και αν αυτά είναι μετά μουσικής.

Για τα ηγετικά χαρακτηριστικά ανδρών και γυναικών στην εργασία μίλησε ο Bernd C. Leygraf, σύμβουλος ψυχοθεραπείας. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε σε μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικά χρόνια από κορυφαίες εταιρείες των ΗΠΑ και της Βρετανίας, με σκοπό να συγκριθούν οι ηγετικές ικανότητες ανδρών και γυναικών.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, υπήρχε σημαντική διαφορά στο στιλ ηγεσίας που βασίζεται στις ικανότητες ακρόασης. Όπως υποστήριξε ο ομιλητής, οι ηγετικές ικανότητες που έρχονται φυσικά για τις γυναίκες είναι σήμερα απολύτως αναγκαίες για τις επιχειρήσεις. Η πεποίθηση ότι το ένα φύλο (συνήθως το αντρικό) είναι φυσικά ανώτερο από τα άλλα και θα πρέπει να κυριαρχεί σε πιο σημαντικούς τομείς της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ζωής, αποτελεί σεξιστική συμπεριφορά.

Ολοκληρώνοντας, υποστήριξε ότι τα καλά νέα για τις γυναίκες που αναζητούν ρόλους ηγεσίας είναι ότι η παραδοσιακή ηγεσία «διοίκησης και ελέγχου» καθίσταται πλέον περιττή γιατί ο επιχειρηματικός κόσμος είναι πάρα πολύ σύνθετος και δυναμικός ώστε να έχει ένα άτομο όλες τις απαντήσεις.

Το πώς αντιμετωπίζεται η αλλαγή, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο εξήγησε στην παρουσίασή του ο Εμμανουήλ Περάκης, Διευθύνων Εταίρος της STREAM Management.

Αναφέρθηκε στα εμπόδια-προσωπικές αντιστάσεις που προβάλλουν τα άτομα και μπορεί να οφείλονται σε ανασφάλεια αναφορικά με τα αποτελέσματα, την κουλτούρα, τους προσωπικούς περιορισμούς, τη ρουτίνα ή και το φόβο για την αρνητική κριτική.

Ο ομιλητής πρότεινε το μοντέλο των 4 P:
1. Propose, όπου πρέπει να εξεταστεί ο βασικός σκοπός που βρίσκεται πίσω από το αποτέλεσμα, ποιο ήταν το πρόβλημα, ποιος το επισήμανε και με ποιες αποδείξεις, τι θα είχε συμβεί αν κάποιος δεν είχε επιχειρήσει να το λύσει.
2. Picture, που σημαίνει τη δημιουργία της εικόνας για το πώς θα είναι και τι συναισθήματα θα δημιουργεί το αποτέλεσμα, πώς οι άνθρωποι θα εργαστούν και πώς θα αλληλεπιδράσουν, πώς θα οργανώνεται η ημέρα.
3. Plan, όπου πρέπει να αναλύεται το πλάνο για το πώς εισάγεται σταδιακά το αποτέλεσμα. Σε αυτή τη φάση πρέπει να καθοριστούν τα βήματα και το πλάνο με το οποίο οι άνθρωποι θα λαμβάνουν πληροφορίες αλλά και τη στήριξη που χρειάζονται για να κάνουν την απαραίτητη μετάβαση.
4. Part, όπου οι εργαζόμενοι μαθαίνουν το ρόλο που παίζουν στο αποτέλεσμα και τη διαδικασία της μετάβασης.

Post Event Workshop
Leading During Turbulent Times

«Είναι σαφώς πιο εύκολη η ηγεσία των ανθρώπων τις καλές εποχές διότι η κακή ηγεσία μπορεί να συγκαλυφθεί, το κέρδος και οι στόχοι ανάπτυξης είναι εύκολο να επιτευχθούν, και η αισιοδοξία κατακλύζει τη διοίκηση, τους εργοδότες και τους μετόχους» εξήγησε ο Adrian Furnham. Ωστόσο, τότε είναι η εποχή που οι ηγέτες θα πρέπει να καινοτομήσουν και να προάγουν τις αλλαγές.

Ο ομιλητής προέτρεψε τους συνέδρους να ακολουθήσουν κάποια απλά βήματα που αποτελούν ηγετικά χαρακτηριστικά της εποχής:
1. Μπορείτε να επαναδεσμεύσετε τους ανθρώπους σας με συχνή, επίμονη και ειλικρινή επικοινωνία,
2. Να ηγηθείτε από την πρώτη γραμμή, να είστε δυνατοί, τολμηροί και περιπετειώδεις,
3. Να μάθετε από την προηγούμενη κρίση,
4. Να προσέχετε τις περικοπές γιατί μπορεί σε αυτές να συμπεριληφθούν κάποιες που προσφέρουν αξία στον πελάτη και
5. Μην κάνετε μεγάλες αλλαγές.

Καθοριστικοί παράγοντες για τις δύσκολες μέρες που διανύει η παγκόσμια επαγγελματική κοινότητα είναι να επιδεικνύεται καινοτομία με τη συμμετοχή όλων αλλά και η προσέλκυση ταλέντων που έτυχαν κακής διαχείρισης κάπου αλλού.

«Προετοιμαστείτε για την οικονομική ανάκαμψη» προέτρεψε ο A. Furnham και αναφέρθηκε σε τρεις τύπους κουράγιου:
α. το ηθικό κουράγιο που αφορά το να πράττετε με ακεραιότητα, να είστε αυθεντικοί, να είστε έντιμοι. Να παραδειγματίζετε με βάση τη συμπεριφορά που θέλετε, β. το διαπροσωπικό κουράγιο, η συναισθηματική νοημοσύνη, να παραδέχεστε τα λάθη σας, να παρατηρείτε και να αποκαλύπτετε τα συναισθήματα, τόσο τα δικά σας όσο και των άλλων και
γ. το κουράγιο που ενέχει ρίσκο.

Να επικοινωνείτε ξεκάθαρα για την κατάσταση, να προγραμματίζετε για το μέλλον. Διότι οι άνθρωποι θέλουν οι ηγέτες να είναι ήρεμοι και σταθεροί ακόμα και αν όλα γύρω γκρεμίζονται. Αξιώνουν από τους ηγέτες να απαντούν στις προκλήσεις και να βρίσκονται σε επαγρύπνηση. Θέλουν αυτοί που θα ακολουθούν να είναι σε καλή σωματική και πνευματική κατάσταση και να είναι κάποιοι που καταλαβαίνουν τις επιχειρήσεις αλλά και τους ανθρώπους τους.

HR Professional (T. 82)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778