HR PROFESSIONAL - Managing Gen Y & Z: Οι νέες γενιές αφήνουν το στίγμα τους στον χώρο εργασίας

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

People Management

Managing Gen Y & Z: Οι νέες γενιές αφήνουν το στίγμα τους στον χώρο εργασίας

12 Ιουλίου 2019 | 09:29 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: Millennials,Special Reports

Η άφιξη των επόμενων γενεών στον κόσμο της εργασίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μέχρι το 2025, οι millennials θα αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου ανθρώπινου δυναμικού. Την ίδια στιγμή η γενιά Ζ, η πρώτη γενιά που δεν έχει γνωρίσει ποτέ έναν κόσμο χωρίς το διαδίκτυο, έχει αρχίσει σταδιακά να εισέρχεται στην αγορά εργασίας. Αυτό αναμένεται να έχει μακροχρόνια επίδραση στον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε.

Παρόλο που δεν υπάρχει καθολική συμφωνία για τις χρονολογίες που ορίζουν οποιαδήποτε γενιά, οι Millennials, ή Γενιά Υ, είναι όσοι γεννήθηκαν μετά το 1980, ενώ στην Γενιά Ζ ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μετά το 1996. Και οι δύο αυτές γενιές είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένες και έμπειρες σε ό,τι αφορά στη χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Ωστόσο, τα κοινωνικά δίκτυα και οι φορητές συσκευές είναι ένα μόνο και μάλιστα μικρό μέρος αυτού που καθιστά τις γενιές αυτές μοναδικές - αντίθετα από ότι ίσως αρκετοί να πιστεύουν. Πολλά από τα χαρακτηριστικά που τις διαφοροποιούν από προηγούμενες γενιές, έχουν να κάνουν με τη μετάβαση της συμπεριφοράς τους προς μία παγκόσμια ενσυναίσθηση και συνειδητοποίηση, τους ευρύτερους κοινωνικούς σκοπούς, την ευελιξία και τη ρευστότητα της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας, τις γρήγορες αλλαγές στην αφοσίωση σε εταιρείες και εργοδότες και ένα γενικό επίπεδο υπερ-συνδεσιμότητας το οποίο τους καθιστά παντού και πάντα διαθέσιμους.

Η ΓΕΝΙΑ Ζ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ήδη από το 2015 οι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ έχουν αρχίσει να εισέρχονται στην αγορά εργασίας, φέρνοντας μαζί τους αλλαγές. Όχι μόνο θα αμφισβητήσουν και θα αλλάξουν τον τρόπο που δουλεύουμε και θα δημιουργήσουν νέες απαιτήσεις ως ανθρώπινο δυναμικό -το οποίο ήδη αποτελείται από τέσσερις διαφορετικές γενιές- αλλά επίσης θα «συγκρουστούν» με τους Millennials, οι οποίοι αποτελούν πλέον πάνω από το 50% του εργαζόμενου πληθυσμού. Οι Millennials, γεννημένοι όπως είπαμε μετά το 1980, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για το επιχειρείν όχι μόνο γιατί αποτελούν την πλειοψηφία του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και γιατί έχουν επιφέρει επανάσταση στον τρόπο εργασίας. Η γενιά Ζ είναι οι απόλυτοι «ιθαγενείς της τεχνολογίας». Οι millennials και η γενιά Ζ περισσότερο από καμία άλλη γενιά είναι mobile και αμφισβητούν τις παραδοσιακές top-down δομές των εταιρειών. Επιθυμούν περισσότερη συνεργατικότητα μέσα στον χώρο εργασίας και λαχταρούν το feedback, καθώς είναι συνηθισμένοι να το λαμβάνουν διαρκώς. Πάνω από όλα, επιθυμούν την αξία με κάθε έννοια της λέξης.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗΣ
Περισσότερο από κάθε άλλη γενιά πριν από εκείνους, η κινητήριος δύναμη πίσω από τη γενιά Ζ στον χώρο εργασίας είναι η οικονομική ανταμοιβή -κάτι που δεν ισχύει για τους millennials- και η πρόοδος της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Πρόκειται για κάτι μάλλον αναμενόμενο, καθώς σχεδόν σε παγκόσμιο επίπεδο -και σίγουρα στη χώρα μας- οι μισθοί για τους νέους εργαζόμενους είναι εδώ και αρκετά χρόνια στάσιμοι, ενώ ταυτόχρονα το κόστος ζωής αυξάνεται. Συνεπώς, η γενιά Ζ ανησυχεί για την οικονομική της κατάσταση περισσότερο από άλλες γενιές. Ενώ 84% των εργαζομένων που ανήκουν στην γενιά Ζ δηλώνουν ότι θα ήθελαν μία εργασία με νόημα και για μία εταιρεία στην οποία πιστεύουν -το οποίο αποτελεί από τα βασικά ζητούμενα της γενιά Υ-, η οικονομική ασφάλεια φαίνεται ότι υπερέχει. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ είναι πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν την πρώτη τους δουλειά ως το πρώτο σκαλί στην πορεία τους, καθώς είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν εργασία μέχρι και δέκα φορές από τα 18 μέχρι τα 34 έτη.

Προκειμένου να δεσμεύσουν τους εργαζόμενους που ανήκουν στη γενιά Ζ, οι εργοδότες και οι managers θα πρέπει να προσφέρουν οικονομικές ανταμοιβές και να προάγουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό, καθώς θα πρέπει επίσης να κάνουν προσπάθειες να δημιουργήσουν μία κουλτούρα και ένα ομαδικό πνεύμα το οποίο θα καλλιεργεί το αίσθημα του ανήκειν στην εταιρεία και θα τους παρακινεί να μείνουν. Η ανάπτυξη τέτοιων πλεονεκτημάτων θα συμβάλει στη μείωση του turnover, στην ενίσχυση του employee engagement και των εσόδων και τελικά θα οδηγήσει στην εξασφάλιση ότι οι εργαζόμενοι θα προσπαθούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Συγκριτικά, οι millennials δεν παρακινούνται τόσο πολύ από τον οικονομικό παράγοντα, παρόλο που είναι πλέον γνωστό ότι ως εργαζόμενοι τείνουν να αλλάζουν συχνά δουλειά και εταιρείες. Το 21% των millennials άλλαξε εργασία τον τελευταίο χρόνο, ενώ ένα 44% σχεδιάζει να αφήσει τον τωρινό του εργοδότη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Λιγότεροι από τους μισούς millennials και τους εκπροσώπους της γενιάς Ζ αισθάνονται συνδεδεμένοι αυτό που κάνουν, με αποτέλεσμα 40% να αναφέρουν διατεθειμένοι να κάνουν την αλλαγή αν προκύψει μία άλλη ευκαιρία. Μελέτη της Randstad υπολογίζει ότι το turnover των millennials κοστίζει μόνο στην οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής 30,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Οι βασικοί λόγοι του υψηλού αυτού turnover ανάμεσα στους millennials είναι τα χαμηλά επίπεδα engagement, η έλλειψη ευκαιριών για επαγγελματική ανέλιξη καθώς και η μη επαρκής αναγνώριση.

Με δεδομένα αυτά τα ζητήματα, τόσο το HR όσο και ευρύτερα η διοίκηση των εταιρειών θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις διαδικασίες τους ώστε να αποφύγουν την περαιτέρω διεύρυνση των επιπέδων turnover στο μέλλον. Ο βασικός λόγος που οι άνθρωποι μένουν σε μία εργασία είναι ότι απολαμβάνουν τη δουλειά που κάνουν εκεί. Και με αυτή την άποψη συμφωνεί το συντριπτικό ποσοστό του 67% των εργαζομένων -των περισσότερων γενιών.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Με τη δημογραφική αλλαγή που λαμβάνει σήμερα χώρα εντός του ανθρώπινου δυναμικού, η ανάγκη για ενσωμάτωση εταιρικών και κοινωνικών (social) τεχνολογιών είναι περισσότερο επιτακτική από ποτέ. Και ενώ τόσο οι millennials όσο και οι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ θέλουν -και χρειάζονται- αυτές τις τεχνολογίες, παλεύουν ταυτόχρονα και με τους περισπασμούς που αυτές παράγουν. Ωστόσο, με την είσοδο της γενιάς Ζ στο ανθρώπινο δυναμικό, ένα γεγονός έχει καταστεί αναπόφευκτο: οι εταιρείες και οι managers θα πρέπει να βρουν τρόπους να ανταποκριθούν στις ανάγκες της απόλυτα ψηφιακής γενιάς.

Αυτή η γενιά θα διευρύνεται ολοένα και περισσότερο καθώς θα εργάζεται από διαφορετικές τοποθεσίες, θα ταξιδεύει περισσότερο για τη δουλειά της και θα θέλει να παραμένει συνδεδεμένη είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, εφτά ημέρες την εβδομάδα. Το 26% δηλώνει ότι σκοπεύει να εργαστεί σε δύο χώρες, και το 13% σε τρεις διαφορετικές χώρες. Οι εργοδότες που αναγνωρίζουν τα ξεχωριστά πλεονεκτήματα των αναδυόμενων mobile social τεχνολογιών και των τεχνολογιών δικτύωσης θα είναι και εκείνοι που θα θριαμβεύσουν στο κοντινό μέλλον.

Για αυτή τη γενιά, η παροχή ευκαιριών για εσωτερική επικοινωνία ξεπερνάει το εταιρικό intranet ή το Facebook. Το μέλλον του χώρου εργασίας είναι τα wearables, η ρομποτική και η εικονική πραγματικότητα. Το NHS (το Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου), για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει να εκπαιδεύει τους γιατρούς και τις νοσοκόμες με τη βοήθεια των εικονικών πραγματικοτήτων. Αντί να μαθαίνουν τη δουλειά τους σε επεμβάσεις και έκτακτα περιστατικά στην πραγματική ζωή, η virtual reality τεχνολογία τους επιτρέπει να αναπτύσσουν και να αποκτούν ικανότητες με ασφάλεια. Αυτές οι νέες μέθοδοι μπορούν δυνητικά να σώσουν ζωές. Και έχουν την προοπτική και τη δυνατότητα να αλλάξουν τις πρακτικές στο workplace σε μία μεγάλη γκάμα εταιρειών και κλάδων.

Παρόλο που αυτές οι νέες συσκευές και πλατφόρμες προσφέρουν πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά στην παραγωγικότητα και στον χρόνο, προφανώς υπάρχει και η… «σκοτεινή πλευρά» και δεν είναι άλλη από το ότι προκαλούν διαρκή περισπασμό. Το συνεχές τσεκάρισμα του Facebook, του Twitter και του Instagram αποσπά την προσοχή των millennials και των εργαζομένων της γενιάς Ζ από τα καθημερινά τους καθήκοντα.

Παρόλο που δεν υπάρχει καθολική συμφωνία για τις χρονολογίες που ορίζουν οποιαδήποτε γενιά, οι Millennials, ή Γενιά Υ, είναι όσοι γεννήθηκαν μετά το 1980, ενώ στην Γενιά Ζ ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μετά το 1996. Και οι δύο αυτές γενιές είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένες και έμπειρες σε ό,τι αφορά στη χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Ωστόσο, τα κοινωνικά δίκτυα και οι φορητές συσκευές είναι ένα μόνο και μάλιστα μικρό μέρος αυτού που καθιστά τις γενιές αυτές μοναδικές - αντίθετα από ότι ίσως αρκετοί να πιστεύουν. Πολλά από τα χαρακτηριστικά που τις διαφοροποιούν από προηγούμενες γενιές, έχουν να κάνουν με τη μετάβαση της συμπεριφοράς τους προς μία παγκόσμια ενσυναίσθηση και συνειδητοποίηση, τους ευρύτερους κοινωνικούς σκοπούς, την ευελιξία και τη ρευστότητα της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας, τις γρήγορες αλλαγές στην αφοσίωση σε εταιρείες και εργοδότες και ένα γενικό επίπεδο υπερ-συνδεσιμότητας το οποίο τους καθιστά παντού και πάντα διαθέσιμους.

Η ΓΕΝΙΑ Ζ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ήδη από το 2015 οι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ έχουν αρχίσει να εισέρχονται στην αγορά εργασίας, φέρνοντας μαζί τους αλλαγές. Όχι μόνο θα αμφισβητήσουν και θα αλλάξουν τον τρόπο που δουλεύουμε και θα δημιουργήσουν νέες απαιτήσεις ως ανθρώπινο δυναμικό -το οποίο ήδη αποτελείται από τέσσερις διαφορετικές γενιές- αλλά επίσης θα «συγκρουστούν» με τους Millennials, οι οποίοι αποτελούν πλέον πάνω από το 50% του εργαζόμενου πληθυσμού. Οι Millennials, γεννημένοι όπως είπαμε μετά το 1980, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για το επιχειρείν όχι μόνο γιατί αποτελούν την πλειοψηφία του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και γιατί έχουν επιφέρει επανάσταση στον τρόπο εργασίας. Η γενιά Ζ είναι οι απόλυτοι «ιθαγενείς της τεχνολογίας». Οι millennials και η γενιά Ζ περισσότερο από καμία άλλη γενιά είναι mobile και αμφισβητούν τις παραδοσιακές top-down δομές των εταιρειών. Επιθυμούν περισσότερη συνεργατικότητα μέσα στον χώρο εργασίας και λαχταρούν το feedback, καθώς είναι συνηθισμένοι να το λαμβάνουν διαρκώς. Πάνω από όλα, επιθυμούν την αξία με κάθε έννοια της λέξης.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗΣ
Περισσότερο από κάθε άλλη γενιά πριν από εκείνους, η κινητήριος δύναμη πίσω από τη γενιά Ζ στον χώρο εργασίας είναι η οικονομική ανταμοιβή -κάτι που δεν ισχύει για τους millennials- και η πρόοδος της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Πρόκειται για κάτι μάλλον αναμενόμενο, καθώς σχεδόν σε παγκόσμιο επίπεδο -και σίγουρα στη χώρα μας- οι μισθοί για τους νέους εργαζόμενους είναι εδώ και αρκετά χρόνια στάσιμοι, ενώ ταυτόχρονα το κόστος ζωής αυξάνεται. Συνεπώς, η γενιά Ζ ανησυχεί για την οικονομική της κατάσταση περισσότερο από άλλες γενιές. Ενώ 84% των εργαζομένων που ανήκουν στην γενιά Ζ δηλώνουν ότι θα ήθελαν μία εργασία με νόημα και για μία εταιρεία στην οποία πιστεύουν -το οποίο αποτελεί από τα βασικά ζητούμενα της γενιά Υ-, η οικονομική ασφάλεια φαίνεται ότι υπερέχει. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ είναι πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν την πρώτη τους δουλειά ως το πρώτο σκαλί στην πορεία τους, καθώς είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν εργασία μέχρι και δέκα φορές από τα 18 μέχρι τα 34 έτη.

Προκειμένου να δεσμεύσουν τους εργαζόμενους που ανήκουν στη γενιά Ζ, οι εργοδότες και οι managers θα πρέπει να προσφέρουν οικονομικές ανταμοιβές και να προάγουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό, καθώς θα πρέπει επίσης να κάνουν προσπάθειες να δημιουργήσουν μία κουλτούρα και ένα ομαδικό πνεύμα το οποίο θα καλλιεργεί το αίσθημα του ανήκειν στην εταιρεία και θα τους παρακινεί να μείνουν. Η ανάπτυξη τέτοιων πλεονεκτημάτων θα συμβάλει στη μείωση του turnover, στην ενίσχυση του employee engagement και των εσόδων και τελικά θα οδηγήσει στην εξασφάλιση ότι οι εργαζόμενοι θα προσπαθούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Συγκριτικά, οι millennials δεν παρακινούνται τόσο πολύ από τον οικονομικό παράγοντα, παρόλο που είναι πλέον γνωστό ότι ως εργαζόμενοι τείνουν να αλλάζουν συχνά δουλειά και εταιρείες. Το 21% των millennials άλλαξε εργασία τον τελευταίο χρόνο, ενώ ένα 44% σχεδιάζει να αφήσει τον τωρινό του εργοδότη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Λιγότεροι από τους μισούς millennials και τους εκπροσώπους της γενιάς Ζ αισθάνονται συνδεδεμένοι αυτό που κάνουν, με αποτέλεσμα 40% να αναφέρουν διατεθειμένοι να κάνουν την αλλαγή αν προκύψει μία άλλη ευκαιρία. Μελέτη της Randstad υπολογίζει ότι το turnover των millennials κοστίζει μόνο στην οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής 30,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Οι βασικοί λόγοι του υψηλού αυτού turnover ανάμεσα στους millennials είναι τα χαμηλά επίπεδα engagement, η έλλειψη ευκαιριών για επαγγελματική ανέλιξη καθώς και η μη επαρκής αναγνώριση.

Με δεδομένα αυτά τα ζητήματα, τόσο το HR όσο και ευρύτερα η διοίκηση των εταιρειών θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις διαδικασίες τους ώστε να αποφύγουν την περαιτέρω διεύρυνση των επιπέδων turnover στο μέλλον. Ο βασικός λόγος που οι άνθρωποι μένουν σε μία εργασία είναι ότι απολαμβάνουν τη δουλειά που κάνουν εκεί. Και με αυτή την άποψη συμφωνεί το συντριπτικό ποσοστό του 67% των εργαζομένων -των περισσότερων γενιών.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Με τη δημογραφική αλλαγή που λαμβάνει σήμερα χώρα εντός του ανθρώπινου δυναμικού, η ανάγκη για ενσωμάτωση εταιρικών και κοινωνικών (social) τεχνολογιών είναι περισσότερο επιτακτική από ποτέ. Και ενώ τόσο οι millennials όσο και οι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ θέλουν -και χρειάζονται- αυτές τις τεχνολογίες, παλεύουν ταυτόχρονα και με τους περισπασμούς που αυτές παράγουν. Ωστόσο, με την είσοδο της γενιάς Ζ στο ανθρώπινο δυναμικό, ένα γεγονός έχει καταστεί αναπόφευκτο: οι εταιρείες και οι managers θα πρέπει να βρουν τρόπους να ανταποκριθούν στις ανάγκες της απόλυτα ψηφιακής γενιάς.

Αυτή η γενιά θα διευρύνεται ολοένα και περισσότερο καθώς θα εργάζεται από διαφορετικές τοποθεσίες, θα ταξιδεύει περισσότερο για τη δουλειά της και θα θέλει να παραμένει συνδεδεμένη είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, εφτά ημέρες την εβδομάδα. Το 26% δηλώνει ότι σκοπεύει να εργαστεί σε δύο χώρες, και το 13% σε τρεις διαφορετικές χώρες. Οι εργοδότες που αναγνωρίζουν τα ξεχωριστά πλεονεκτήματα των αναδυόμενων mobile social τεχνολογιών και των τεχνολογιών δικτύωσης θα είναι και εκείνοι που θα θριαμβεύσουν στο κοντινό μέλλον.

Για αυτή τη γενιά, η παροχή ευκαιριών για εσωτερική επικοινωνία ξεπερνάει το εταιρικό intranet ή το Facebook. Το μέλλον του χώρου εργασίας είναι τα wearables, η ρομποτική και η εικονική πραγματικότητα. Το NHS (το Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου), για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει να εκπαιδεύει τους γιατρούς και τις νοσοκόμες με τη βοήθεια των εικονικών πραγματικοτήτων. Αντί να μαθαίνουν τη δουλειά τους σε επεμβάσεις και έκτακτα περιστατικά στην πραγματική ζωή, η virtual reality τεχνολογία τους επιτρέπει να αναπτύσσουν και να αποκτούν ικανότητες με ασφάλεια. Αυτές οι νέες μέθοδοι μπορούν δυνητικά να σώσουν ζωές. Και έχουν την προοπτική και τη δυνατότητα να αλλάξουν τις πρακτικές στο workplace σε μία μεγάλη γκάμα εταιρειών και κλάδων.

Παρόλο που αυτές οι νέες συσκευές και πλατφόρμες προσφέρουν πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά στην παραγωγικότητα και στον χρόνο, προφανώς υπάρχει και η… «σκοτεινή πλευρά» και δεν είναι άλλη από το ότι προκαλούν διαρκή περισπασμό. Το συνεχές τσεκάρισμα του Facebook, του Twitter και του Instagram αποσπά την προσοχή των millennials και των εργαζομένων της γενιάς Ζ από τα καθημερινά τους καθήκοντα.


Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι χρειαζόμαστε τουλάχιστον 25 λεπτά προκειμένου να συγκεντρωθούμε ξανά μετά τη διακοπή. Μία μελέτη που διεξήχθη από το CareerBuilder δείχνει ότι οι τρεις κορυφαίοι περισπασμοί στον χώρο εργασίας είναι στην πραγματικότητα το texting, το Internet και το κουτσομπολιό.

Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι το περιθώριο προσοχής των εκπροσώπων της γενιάς Ζ έχει συρρικνωθεί στα οκτώ δευτερόλεπτα και ότι δεν μπορούν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι για παρατεταμένη χρονική περίοδο. Άλλες μελέτες υποστηρίζουν ότι όντως η γενιά Ζ έχει αυτό που ονομάζεται εξαιρετικά εξελιγμένα «οκτώ δευτερολέπτων φίλτρα». Η γενιά Ζ μεγάλωσε έχοντας απεριόριστη πρόσβαση σε πληροφορίες και κατά συνέπεια έμαθε να φιλτράρει σημαντικούς όγκους πληροφορίας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Είναι ιδιαίτερα αφοσιωμένοι και εστιασμένοι στην πληροφορία που θεωρούν ότι αξίζει την προσοχή τους.

Η πρόκληση για τις επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια θα είναι να ισορροπήσουν την αποδοτικότητα με τους περισπασμούς των σύγχρονων τεχνολογιών. Η επικοινωνία των εργαζομένων δεν θα πρέπει να βασίζεται μόνο σε εσωτερικά εργαλεία που μοιάζουν με κοινωνικά δίκτυα, αλλά περισσότερο σε εξουσιοδοτημένα και φροντισμένα κανάλια που μπορούν να είναι διαδραστικά και γρήγορα, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζουν την αποτελεσματική διανομή των εταιρικών πληροφοριών σε ολόκληρη την εταιρεία. Οι εργαζόμενοι δεν θα πρέπει να χρειάζονται περισσότερο από πέντε-δέκα λεπτά την ημέρα ώστε να δουν και να κατανοήσουν όλη τη σχετική με τη δουλειά τους επικοινωνία και πληροφορία στο workplace και στην εταιρεία.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ MILLENNIALS ΣΕ ΝΕΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ
Το ένα τέταρτο όλων των millennials εργαζομένων θα μετακινηθούν σε διοικητικές θέσεις καθώς οι Baby Boomers θα συνταξιοδοτηθούν και η γενιά Ζ θα εισέλθει ολόκληρη στην αγορά εργασίας. Ωστόσο, οι millennials εξακολουθούν να νιώθουν απροετοίμαστοι και μη εξοπλισμένοι για αυτή την αλλαγή. Παρόλο που οι millennials έχουν τα υψηλότερα ποσοστά αποφοίτων πανεπιστημίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη των Randstad και Future Workplace, νιώθουν ότι δεν είναι προετοιμασμένοι να επιλύσουν συγκρούσεις, να διαπραγματευτούν και να διαχειριστούν άλλους ανθρώπους. Νιώθουν ότι δεν έχουν τα απαιτούμενα soft skills και ότι δεν είναι ικανοί να επιβλέψουν γενιές μεγαλύτερες από τη δική τους.

Επιπλέον, 45% των Baby Boomers και των εκπροσώπων της γενιάς Ζ πιστεύουν ότι αυτή η έλλειψη μπορεί να έχει αρνητικές επιδράσεις στις εταιρείες. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι Διοικήσεις Ανθρώπινου Δυναμικού και οι εργοδότες θα πρέπει να εστιάσουν στην ανάπτυξη των σε έλλειψη δεξιοτήτων στους εργαζόμενους της γενιάς Υ - δεξιότητες όπως η πειθώ και η επιρροή, η σωστή επικοινωνία, η διαχείριση των συγκρούσεων κ. ά.

Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μόνο 50% των εργαζομένων παγκοσμίως δίνουν στις εταιρείες τους υψηλή βαθμολογία σε ό,τι αφορά στην αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων και functions. Αυτό το ποσοστό είναι μάλλον τραγικά χαμηλό, δεδομένου του γεγονότος ότι οι εργαζόμενοι που ανήκουν στη γενιά Ζ και οι millennials επιθυμούν τη συζήτηση και το συχνό feedback περισσότερο από κάθε άλλη γενιά πριν από αυτούς. Όπως αναφέρεται σε μελέτη της Randstad, «η γενιά Ζ θεωρεί ότι οι ‘συνάδελφοι που τους αρέσει να συνεργάζονται’ είναι το είδος των εργαζομένων που θα μπορούσε να βοηθήσει και τους ίδιους να κάνουν τη βέλτιστη δυνατή δουλειά. Είναι προφανές ότι οι εταιρείες που επιθυμούν να αποτελέσουν εργοδότη επιλογής για τις νεότερες γενιές θα πρέπει να αξιοποιήσουν τη συνεργατική επανάσταση που λαμβάνει χώρα σήμερα και να παρέχουν τις τεχνολογίες, τα εργαλεία και τις διαδικασίες που θα επιτρέψουν και θα ενισχύσουν την συνεργατικότητα».

Παρόλο που αυτές οι συζητήσεις και το feedback μπορούν να είναι ψηφιακά, η φήμη που θέλει τις νεότερες γενιές να μην σπουδαιολογούν πλέον τις πρόσωπο με πρόσωπο συζητήσεις απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Περίπου τέσσερις στους δέκα εργαζόμενους προτιμούν την προσωπική συζήτηση και την ομαδική δουλειά σε meetings παρά τα emails και τα μηνύματα. Η πρόκληση σήμερα και τα επόμενα χρόνια είναι οι εταιρείες να ανταποκριθούν στις ανάγκες για τεχνολογία, ενώ ταυτόχρονα να συμβαδίζουν με τις επιθυμίες για προσωπική αλληλεπίδραση.

ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ
Σύμφωνα με το Future Workplace, το άγχος είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που δεν επιτρέπει σε millennials και γενιά Z να αποδώσουν καλύτερα. Το 37% των μελών της γενιάς Ζ και το 39% των millennials αισθάνεται ότι το stress και η απειλή του burnout αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξή του. Σύμφωνα με μελέτη για το Στρες στην Αμερική, οι ηλικιακές ομάδες 18-33 και 34-47 ετών αναφέρουν κατά μέσο όρο ότι τα επίπεδα άγχους τους είναι στο 5,4 σε μία κλίμακα του 10, σε σύγκριση με το 4,9 που αποτελεί τον μέσο όρο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ταυτόχρονα, οι Αμερικανοί καθορίζουν το 3,6 ως το υγιές επίπεδο άγχους.

Στην ίδια μελέτη αναφέρεται ότι «οι millennials και τα μέλη της γενιάς Χ είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι αγχώνονται για τη δουλειά τους, τα χρήματα και την εργασιακή σταθερότητα». Το άγχος θεωρείται ως «η επιδημία υγείας του 21ου αιώνα» και κοστίζει στην αμερικανική οικονομία έως και 300 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο σε κρυμμένα κόστη. Πώς; Το άγχος προκαλεί πονοκεφάλους, ένταση μυών, ζαλάδες και κόπωση. Όλα αυτά οδηγούν τους εργαζόμενους στο να είναι λιγότερο συγκεντρωμένοι και κατ’ επέκταση λιγότερο παραγωγικοί, επιπλέον των υψηλότερων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη και του υψηλότερου απουσιασμού. 52% των εργαζομένων έχουν δηλώσει άρρωστοι εξαιτίας του στρες και περισσότερο από το 80% των ατυχημάτων στον εργασιακό χώρο γίνονται εξαιτίας της κόπωσης που συνδέεται με το άγχος.

Παράλληλα, το πιο συχνά ανεφερόμενο benefit είναι η εργασιακή ευελιξία, με το 75% των εργαζομένων να το θεωρεί και ως το σημαντικότερο. Ευέλικτος χρόνος, περισσότερες ημέρες διακοπών και μεγαλύτερα διαλείμματα μπορούν να κάνουν θαύματα σε ό,τι αφορά στην ικανοποίηση των εργαζομένων και μία επιχείρηση που θα είναι σε θέση να προσφέρει αυτή την ευελιξία θα διαπιστώσει μακροπρόθεσμα σημαντικά πλεονεκτήματα.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ
Σύμφωνα με ετήσια έρευνα που διεξάγεται από το kariera.gr και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τα βασικά ζητούμενα των millennials -και των εκπροσώπων της γενιάς Ζ- στη χώρα μας δεν διαφέρουν πολύ από αυτά που δείχνουν οι διεθνείς έρευνες. Πιο συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των νέων εργαζομένων στην Ελλάδα:

  • Θα ήθελε εργοδότες που προσφέρουν ευκαιρίες ανάπτυξης, καλό πακέτο αμοιβών και παροχών, ενδιαφέρον αντικείμενο εργασίας και σχετική ασφάλεια και σιγουριά.
  • Θα ήθελε περισσότερη δικαιοσύνη μέσα στους οργανισμούς και τήρηση υποσχέσεων, ώστε να παραμένουν στην εταιρεία.
  • Θα ήθελε περισσότερες προοπτικές εξέλιξης και ευκαιρίες εκπαίδευσης γιατί μόνο το 25% και το 23% αντίστοιχα (απο)λαμβάνουν κάτι τέτοιο.
  • Θα ήθελαν υψηλότερους μισθούς που όμως δεν είναι ουτοπικοί (ο μέσος όρος των απαντήσεων ήταν στα 1.076 ευρώ).
  • Θα ήθελαν να φύγουν για εργασία εκτός Ελλάδας (σε ποσοστό 28%-40%).
  • Περισσότεροι από 1 στους 3 θα ήθελε να κάνει τη δική του επιχείρηση.

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Οι μελλοντικοί εργοδότες θα πρέπει να είναι περισσότερο ευέλικτοι από ποτέ στο παρελθόν. Τα παρακάτω μέτρα είναι από τα πλέον σημαντικά προκειμένου οι εταιρείες να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εργαζομένων των γενιών Υ και Ζ.

  • Συνεργασία: Τα εργαλεία συνεργασίας είναι το κλειδί για την κάλυψη των αναγκών επικοινωνίας της γενιάς Ζ και των millennials. Η ενσωμάτωση αυτών στα workflows θα μεγιστοποιήσει την απόδοση.
  • Προώθηση επαγγελματικής σταδιοδρομίας: Οι ευκαιρίες ανάπτυξης και για τις δύο αυτές γενιές που εξασφαλίζουν το engagement και τη σύνδεση με τις εταιρείες τους θα βοηθήσουν στη μείωση του turnover και θα ενισχύσουν το αίσθημα της εργασιακής ευτυχίας.
  • Οικονομική σταθερότητα: Η παροχή αναγνώρισης και ανταμοιβών που παρέχουν χρηματοοικονομική ασφάλεια θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα την εταιρεία, ακόμα και αν τη δυσκολεύσει προσωρινά.
  • Τεχνολογία: Η ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών που θα ικανοποιήσουν την επιθυμία των εργαζόμενων της γενιάς Ζ για κοινωνικά εργαλεία θα διασφαλίσει την ενίσχυση της παραγωγικότητας και θα βοηθήσει στη διαχείρισης των περισπασμών.
  • Διοικητική εκπαίδευση: Οι πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη και την εκπαίδευση θα βοηθήσουν στη μείωση του turnover και θα υποστηρίξουν την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των εργαζομένων. Ιδιαίτερα οι millennials θα ωφεληθούν από εκπαιδεύσεις σχετικές με το management οι οποίες θα ενισχύσουν τα soft skills και τις ικανότητές τους.
  • Ισορροπία προσωπικής ζωής και εργασίας: Η δημιουργία «worklife balance» προγραμμάτων θα βοηθήσει τις νεότερες γενιές να διαχειριστούν το άγχος, θα ενισχύσει την παραγωγικότητα αι θα μειώσει τα κόστη.

HR Professional (T. 166)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778